صراحت بیان

صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق

صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق

بدترین اشکال و اشکال وارد بر محیط دانشجوئى این است که دانشجو دچار محافظه‌کارى شود و حرفش را با ملاحظه‌ى موقع و مصلحت خیالى بیان کند؛ نه، دانشجو باید حرفش را صریح بزند. البته در کنار این صراحتِ در بیان، صداقت در نیت هم باید وجود داشته باشد .
مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

وثیقه سنگین خانواده هاشمی رفسنجانی

حسین قدیانی: شب یلدا، دور کرسی تبعیض، «م. ه» برگشت خانه. بعضی منقل ها با آتش ستم گرم می شود، اما هنوز در نقطه صفر مرزی خبرهایی هست! و مردان افلاکی، با آن قد رعنا، عناصر تشکیل دهنده خاک مقدس وطن شده اند! گمنام تر از گمنام!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۴:۰۳
عمار رهبری

در آستانه هر انتخاباتی نام افراد زیادی برای نامزدی مطرح میشود اما برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نام 56 نفر به میان آمده است که از بین آنان 14 نفر مصمم تر می باشند. این نوشتار ضمن ذکر نام این نامزدهای احتمالی به دنبال بررسی عوامل و دلایل مطرح شدن نام این تعداد از افراد هست و بیان می­کند که حضور تعداد زیاد کاندیدای مطرح در انتخابات­های گذشته و فعلی به چه دلایلی صورت می­گرفته است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۱۳:۴۴
عمار رهبری

در این ایامی که نزدیک به شب یلدا می شویم، هر روز خبرهای بیشتری در خصوص هندوانه می شنویم! قیمت هندوانه هر روز در خبرگزاری ها اعلام می شود و یحتمل با نزدیکتر شدن به شب یلدا، هنگامی که برای خرید هندوانه به میوه فروشی مراجعه میکنی ابتدا مثل طلا، میوه فروش قیمت همان لحظه هندوانه را از همکارانش می پرسد و بعدا آن را می فروشد!
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۱ ، ۰۰:۱۷
عمار رهبری

از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبارزه‌ی ملت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ی آمریکا از سابقه‌ای تاریخی برخوردار است. این مقابله از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ آغاز شد و در ۱۶ آذر همان سال با سرکوب حرکت ضدآمریکایی دانشجویان ادامه یافت.

متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریکا، که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را در قالب پرسش و پاسخ‌ و به‌مناسبت روز دانشجو، تنظیم و منتشر کرده است.


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۱ ، ۱۴:۲۵
عمار رهبری

توجه شما را به مکالمات زیر، که اخیراً در مرکز شهر تهران انجام شده است، جلب می‌کنیم:
1
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۱ ، ۱۴:۱۱
عمار رهبری


این سه فصل را  بخوانید: نخست: شانزده آذر ۱۳۳۲.دوم: ۲۶ دی ماه ۱۳۵۹.و سوم: هم سال ۱۳۶۴. این سه فصل را بخوانید که جنبش دانشجویی اگر سیاسی و مرده است، دانشجو در این کشور، وطنی و همواره زنده است. 

فصل نخست: 

«اگر اجباری که به زنده ماندن دارم نبود، خود را در برابر دانشگاه آتش می‌زدم؛
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۱ ، ۱۲:۲۳
عمار رهبری

جنبش دانشجویی و یا همان قشر دانشجو همیشه و در تمام مقاطع زمانی انقلاب اسلامی به عنوان گروهی پیشرو و چشمان تیزبین و باز جامعه با عدالت و آرمان خواهی و به دور از محافظه کاری در برابر تمامی مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه خود واکنش نشان داده و خود به عنوان گروهی جریان ساز عمل نموده است. مقام معظم رهبری فرموده اند: "یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ى عدالت کوتاهى نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو و مؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ى این فکر هم با همه‌ى وجود، خودم هستم و امروز بحمداللَّه نظام هست. "

جنبش دانشجویی در استان آذربایجان غربی و به خصوص شهر ارومیه سابقه ی خوب و طولانی دارد و در طول زمان به دلایل مختلف دچار نوسانات فراوانی شده است اما تا به حال کلیت حرکت جنبش دانشجویی در استان جریان‌سازی بوده است. اگر کمی به گذشته بازگردیم و سال 86 و 87 را مرور کنیم دوران خوب و بانشاطی از جنبش دانشجویی ارومیه به ذهن می آید، هر چند شاید خالی از اشتباه و خطا نیز نبوده است.

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۱ ، ۰۰:۵۲
عمار رهبری

چهارمین نشست اندیشه‌های راهبردی  سه‌شنبه 24 آبان‌ 1391 با موضوع «آزادی» در حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. ایشان در این جلسه ضمن تأکید بر کمبودهای فکری موجود در زمینه آزادی و تحقیقات مربوط به آن، «منظومه‌سازی فکری درباره آزادی» را ضروری دانستند.
نظر اسلام درباره موضوعات کلیدی همچون آزادی عقیده، آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی معنوی، آزاداندیشی و سایر کلیدواژگانی از این دست، پیش از این تا حدودی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تبیین شده است. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR پیشخوان زیر را برای مطالعه بیشتر درباره موضوع «آزادی» پیشنهاد می‌کند:
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۱ ، ۱۴:۱۸
عمار رهبری

بنا‌بر گفته بزرگان، حضرت ولی‌عصر (ارواحنافداه) نسبت به سه مصیبت حضرت سیدالشهداء حساسیت بیشتری دارند که تمسک و توسل به وجود مبارک سالار شهیدان (علیه‌السلام) از این طریق می‌تواند راهگشای ارتباط ویژه‌ای بین ما و آن یگانه دوران گردد:
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۱ ، ۱۶:۰۸
عمار رهبری

وبلاگ پرواز تا یکی شدن در آخرین نوشته خود آورده است:

اوایل سال 72بود و گرمای فکه ...در منطقه ی عملیاتی والفجرمقدماتی ،بین کانال اول

 و دوم مشغول کار بودیم .چند روزی می شد که شهید پیدا نکرده بودیم .هر روز صبح

 زیارت عاشورا می خواندیم و کار راشروع می کردیم .

گره مشکل را،در کار خود می جستیم.مطمئن بودیم که در توسل هایمان اشکالی

 وجود دارد....آن روز صبح ،کسی که زیارت عاشورا می خواند

                          توسلی پیدا کرده بود به امام رضا "علیه السلام".

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۱ ، ۱۴:۳۳
عمار رهبری