صراحت بیان

صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق

صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق

بدترین اشکال و اشکال وارد بر محیط دانشجوئى این است که دانشجو دچار محافظه‌کارى شود و حرفش را با ملاحظه‌ى موقع و مصلحت خیالى بیان کند؛ نه، دانشجو باید حرفش را صریح بزند. البته در کنار این صراحتِ در بیان، صداقت در نیت هم باید وجود داشته باشد .
مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

یکی از شیرین‌ترین خاطراتی که معمولاً با هیجان‌های خاص و شور و نشاط وافر در یاد هموطنان ما مانده است، ایام و لحظات شیرین تبلیغات است. لحظاتی که هر فرد متعهد ایرانی با تمام توان به هواداری و تبلیغ برای نامزد اصلح خود می‌پردازد و این صحنه‌ها به راستی نشان از حیات شرافتمند یک ملت آزاده دارد؛ ملتی که این روزها در تب و تاب خلق یک حماسه دیگر است.ولی متأسفانه در این بین شاهد بداخلاقی‌ها و تخلفات انتخاباتی از سوی برخی از کاندیداها، هواداران و ستادها بوده‌ایم؛ هرچند باوجود مشخص شدن مکان هایی از سوی شهرداری برای تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر، برخی از این کاندیداها جهت کسب رأی مردم اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی بر در و دیوار شهر، علایم راهنمایی و رانندگی،  تیرهای برق، کیوسک های تلفن،  پست برق ها و حتی صندوق صدقات نموده اند.

با مراجعه به برنامه و شعارهای این کاندیداهای متخلف می توان به نوعی تناقض و حتی نفاق در گفتار و رفتارشان پی برد، آیا تناقض در گفتار و رفتار، فریب مردم برای رسیدن به پست و مقام نمی باشد؟ در آیاتی از قرآن درباره اعطای «مُلک» به فرعون و نمرود، آمده است: صورت ظاهر قضایا این است که نمرود و فرعون با زور و فریب به حکومت می‌رسند، اما حتی آنها که به کفر اصرار دارند نیز با اسباب الهی، به حکومت رسیدند و در نهایت هم با اسباب الهی هلاک شدند.

ایراد کار فقط این بی قانونی و بداخلاقی ها نیست چیزی که در این بین دل هر آدم آزاده ای را به درد می آورد استفاده از امکانات و پول بیت المال و همچنین هزینه های چند صد میلیونی برای رسیدن به پست ناچیز دنیاست. افرادی در این شهر برای تأمین نان شب محتاج‌ هستند یا به دلیل فقر نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل، ازدواج فرزندانشان یا تعمیر منزلشان را تأمین کنند، امّا همزمان عده‌ای با ارقام نجومی و هزینه های چند صد میلیونی و ادعای خدمت و آبادگری، در پی کسب رأی مردم هستند. کسانی که دم از قانون و اخلاق و مردم دوستی می زنند حالا خود نماد بی قانونی و بداخلاقی در این شهر شده اند.

در زیر گوشه ای از این بد اخلاقی ها و بی قانونی ها را به تصویر می کشم و سعی دارم از تمام طیف ها جهت اعلام بی طرفی مثالی بیاورم :

 


به راستی این افراد بعد از رسیدن به مقام چطور باید جای هزینه های گزاف تبلیغاتی خود را پر کنند؟!! و چطور باید دین حامیان مادی خود را به جای آورند؟!!

نظرات  (۴)

۰۲ تیر ۹۲ ، ۱۹:۴۰ نیما انصاری
باسلام دوست
ضمن عرض شادباش پیروزی تیم والیبال ایران مقابل صربستان، عید نیمه شعبان رو نیز بهتون تبریک میگم.
ممنون که به وبلاگ من سر زدید.
یاعلی
سلام
نامدار ادم مورد تاییدی نیس
برادر از لینکهات حذفش کن
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۲:۳۹ نیما انصاری
سلام دوست
شرمنده دیگه هر روز بدون اجازه به وبلاگت سر میزنم.
قابل دونستی بیا و مطالب ما رو هم مزین کن!
یاعلی

 آموزنده» دانشجویان باید با آشنایی به زبان های خارجی، از وسایل دشمن علیه خودشان استفاده کنند و صدایشان را به آزادگان جهان برسانند. حجت الاسلام پناهیان
۱۲ تیر ۹۲ ، ۰۰:۲۰ نیما انصاری
با عرض سلام خدمت شما کاربر گرامی؛
انصاری هستم از وبلاگ استیضاح مزاحمتان شدم.
شما دعوتید!
دعوت شدید به بازدید از وبلاگ... :)
با تشکر از شما و وبلاگ زیبایتان
یاعلی

سخنی آموزنده و در عین حال جدید برای شما:
چند چیز عقل را کم میکند:
1. شوخی و مزاح کردن زیاد
2. ترک کردن 40 روز از خوردن گوشت
3. زیاد خوردن گوشت وحشی
4. بازنشستن  از تجارت
منبع: کتاب گنج های معنوی از رضاجاهد