صراحت بیان

صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق

صراحت در تبیین حق، صراحت در بیان حق

بدترین اشکال و اشکال وارد بر محیط دانشجوئى این است که دانشجو دچار محافظه‌کارى شود و حرفش را با ملاحظه‌ى موقع و مصلحت خیالى بیان کند؛ نه، دانشجو باید حرفش را صریح بزند. البته در کنار این صراحتِ در بیان، صداقت در نیت هم باید وجود داشته باشد .
مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

واردات هندوانه چینی برای شب یلدا؟!

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷ ق.ظ

در این ایامی که نزدیک به شب یلدا می شویم، هر روز خبرهای بیشتری در خصوص هندوانه می شنویم! قیمت هندوانه هر روز در خبرگزاری ها اعلام می شود و یحتمل با نزدیکتر شدن به شب یلدا، هنگامی که برای خرید هندوانه به میوه فروشی مراجعه میکنی ابتدا مثل طلا، میوه فروش قیمت همان لحظه هندوانه را از همکارانش می پرسد و بعدا آن را می فروشد!

این روزها یک نفر گران شدن ساعت به ساعت هندوانه را پیش بینی می کند و دیگری پایین آمدن قیمتش را؛  یحتمل چند روز دیگر هم یک مسئول از مردم می خواهد  فقط به اندازه مصرفشان هندوانه بخرند و از انبار کردن هندوانه در منزل جدا خودداری کنند!

گویا این هندوانه هم برای برخی از مسئولین دغدغه ای بزرگ شده است و هر سال از آنجا که شب یلدا یکهو اتفاق می افتد و قابل پیش بینی نیست(!) که بشود با تعیین زمان دقیقش مانع از کمبود و گرانی اش شد، شاهد نایابی و گران شدن این ماده حیاتی می شویم!

در همین راستا و از آنجا که ما همواره می خواهیم کاری کنیم که دغدغه مسئولین کمتر شود؛ در خصوص گران شدن احتمالی هندوانه در شب یلدا، پیشنهادات زیر ارائه می شود:‌

۱- راه حل هوشمندانه: چند روز مانده به شب یلدا یک کارشناس را بیاوریم تلویزیون تا از ضررهای هندوانه صحبت کند، حتی می توانیم بگوییم چند تن هندوانه آلوده اخیرا وارد کشور شده است، بدین ترتیب تقاضای هندوانه کاهش پیدا خواهد کرد و دیگر شاهد کمبود و گران شدنش در بازار نخواهیم بود!

۲- راه حل جایگزینانه:‌ به مردم بگوییم قیمت هندوانه همین است و کلا همینه که هست! هر کی نمی تونه بخره به جای هندوانه نارنگی یا شلغم بخوره! (اتفاقا چندی پیش یکی از مسئولین بعد از گران شدن گلابی گفته بود مردم به جای گلابی نارنگی بخورند!)
البته همچنین می توانیم به مردم بگوییم به جای پسته نخود و به جای بقیه آجیل ها تخمه سیاه میل کنند!

۳- راه حل تکذیبانه:‌ می توانید کلا همه چیز را تکذیب کنید! بگویید هندوانه گران نیست و از این حرفها!

۴- راه حل مقایسانه:‌ تنها کافیست به مردم یادآوری کنید که قیمت این هندوانه در آنطرف آبها شونصد برابر گرانتر است و خیلی هم باید خوشحال باشند که این روزها هندوانه را به این قیمت ها در بازار می خرند! بعد بگوییم اگر خیلی ناراضی باشید ما هم یارانه اختصاص داده به هندوانه را بر می داریم تا آن را به نرخ آزاد بخرید! عمرا اگر باز هم از قیمت فعلی هندوانه گلایه کنند!

۵- راه حل آسون: ‌در اولین فرصت شونصد کیلو هندوانه چینی به کشور وارد کنید! شاید این اقدامتان منجر به ورشکستگی و نابودی چند کشاورز شود، اما آن چیزی که مهم است رسیدن به موقع هندوانه به دست مردم است نه این چیزهای پیش پا افتاده!

نکته پایانی: راستی! یعنی هندوانه خوردن در شب یلدا اینقدر مهم بوده که در این روزهای اخیر مسئولان اینقدر ذهنشان را بابت این قضیه مشغول نموده اند؟! یعنی نخوردن هندوانه در شب یلدا از نخوردن چندماه گوشت قرمز هم مهمتر است؟!